• Odwiedziło nas: 106697 osób
  • Do końca roku: 179 dni
  • Do wakacji: 355 dni

81-198 Kosakowo

ul. Szkolna 16

Tel: (58) 679-13-21

Niedziela, 2015-07-05

Imieniny:

Antoniego, Bartłomieja

Zadania wychowawcze i kształcące Dzielne Misie

Jesteś tu: » Strona główna » Przedszkole » Zadania wychowawcze i kształcące Dzielne Misie

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZE I KSZTAŁCĄCE NA CZERWIEC -  GRUPA I i II   3 i 4 – LATKI

TEMATY KOMPLEKSOWE:

  1. PODAJMY SOBIE RĘCE W ZABAWIE I PIOSENCE
  2. ZABAWY W LESIE I NA ŁĄCE.
  3. GDZIE JEDZIEMY NA WAKACJE.
  4. POŻEGNANIA NADSZEDŁ CZAS.

 

•Poznajemy nowe zabawy i umiemy bawić się wspólnie.

• Poznajemy dzieci z różnych stron świata. Poznajemy ich kulturę i zabawy.

• Poznajemy nową porę roku – lato. Obserwujemy zmiany zachodzące w przyrodzie. Utrwalamy cztery pory roku.

Uczymy się nowych piosenek i wierszyków.

•  Rozwijamy poczucie rytmu i ośmielamy się na występach publicznych.

•  Doskonalimy sprawności manualne.

• Czekają nas dwie ważne uroczystości: Dzień Dziecka, wycieczki

i zakończenie roku przedszkolnego.

 

 

 

"Po łące biega lato" (B. Leandowska, K. Kwiatkowska)

 

I. Po łące biega lato

uwija się jak bąk.

"Dzień dobry" mówi kwiatom

i pieści każdy pąk.

 

Ref: Kto chce się z latem spotkać,

niech idzie z nami tam.

Rumianek i stokrotka

pokażą drogę nam.

 

II. Pomaga lato pszczołom,

na kwiatach też się zna.

Uśmiecha się wesoło

i  w berka z wiatrem gra!

 

Ref: Kto chce się z latem spotkać ...

 

III. Gdy lato jest zmęczone,

w szałasie sobie śpi.

I we śnie gra w zielone,

bo łąka mu się śni.

 

„Znów minął rok”  (Mis i Margolcia)

I. Wiosna niesie kwiaty,
Za nią idzie lato,
Jesień sypie kasztanami,
Zima biegnie z bałwankami.

Ref: Czas nam nie chce się zatrzymać.
Wiosna, lato jesień, zima.
Znów minął rok, kolejny rok.

II.Wiosna świeci słońcem,
Lato jest gorące,
Jesień jabłka ma dojrzałe,
Zima chodzi w futrze białym.

Ref: Czas nam nie chce się …

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZE I KSZTAŁCĄCE NA MAJ -  GRUPA II (3 – LATKI)

TEMATY KOMPLEKSOWE:

  1. 1. BAŚNIOWE KRAINY.
  2. 2. WIOSENNE SPOTKANIA NA ŁĄCE.
  3. 3. MUZYCZNE INSPIRACJE.
  4. 4. NASI RODZICE.

•  Poznajemy wybrane kraje ich zwyczaje, tradycje poprzez legendy i baśnie.

• Poznajemy zwierzęta zamieszkujące łąkę i ich tryb życia. Szanujemy przyrodę. Robimy zdjęcia na wspólnych spacerach z rodzicami.

Uczymy się nowych piosenek i wierszyków. Występujemy publicznie.

•  Rozwijamy poczucie rytmu. Gramy na instrumentach przedszkolnych.

•  Doskonalimy sprawności manualne. Poznajemy nowe techniki.

• Klasyfikujemy przedmioty według koloru, kształtu, wielkości                      i przeznaczenia.

• Liczymy w dostępnym zakresie.

 

 

Utwory przykładowe, które poznamy w miesiącu maj:

"Maj" (S. Jachowicz)

Najweselsze, najzieleńsze
maj ma obyczaje.
W cztery strony - świat zielony
umajony majem!
Ciepły deszczyk każdą kroplą
rozwija dokoła
z pąków - kwiaty, z listków - liście,
z ziółek - bujne zioła.
A po deszczu dzień pogodny
malowany tęczą
lubi wiązać krople srebrne
na nitkę pajęczą.
A gdy ciepła noc nadchodzi,
kiedy dzień już zamilkł,
maj bzem pachnie, wniebogłosy
dzwoni słowikami!

"Majowy wiatr"( S. Jachowicz)

W majowy wtorek, majowy wiatr
z odświętną miną do miasta wpadł.
Wszedł do kwiaciarni przed ósmą tuż
i kupił bukiet z tysiąca róż.
Wszyscy zdziwieni patrzyli nań:
- Dla kogo kwiaty?
- Dla naszych mam!
Koło przedszkola przystanął wiatr
i każdej mamie podarował kwiat.

 

 

 

 

ZADANIA WYCHOWAWCZE I KSZTAŁCĄCE NA MIESIĄC LUTY

GRUPA 3/4LATKI

 

Temat kompleksowy:

    I. Jesteśmy samodzielni w kuchni.

    II. Próbujemy mierzyć.

    III. Kosmos.

    IV. Chatka pełna bajek.


    1. Poznanie czynności jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ich ubiór.

    2. Zwrócenie uwagi na potrzebę spożywania owoców i warzyw.

    3. Rozwijanie umiejętności szeregowania i klasyfikowania : porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi, dostrzeganie podobieństw między przedmiotami ze względu na ich położenie w przestrzeni.

    4. Rozwijanie umiejętności łączenia przedmiotów w grupy na podstawie cechy percepcyjnej, np.: barwy, wielkości, kształtu, a następnie cech funkcjonalnych. 5. Mierzenie przedmiotów, rozumienie stałości miary (wysokość, szerokość, długość) używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki.

    6. Poznanie różnych środków transportu: wodnego, lądowego, powietrznego.

    7. Doświadczenia konstrukcyjno-techniczne: uczestniczenie w zabawach konstrukcyjnych.

    8. Rozwijanie umiejętności płynnego mówienia - wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu.

    9. Wyrabianie umiejętności poprawnej wymowy - naśladowanie zdań formułowanych przez dorosłego.

    10. Wzbudzanie zainteresowania literaturą;

    11. Rozwijanie spostrzegania wzrokowego.

     

    WIERSZ

     

    Szur szur szur

    Szur szur szur
    rączki myję,
    chlap chlap chlap
    buzię, szyję.

    Plusk plusk plusk
    brzuszek, nóżka
    - tyle dźwięków
    słyszą uszka!

     

    PIOSENKA

     

    Trzej kosmici

    muzyka Stanisław Marciniak
    słowa Stanisław Karaszewski
    I.

    Trzej kosmici, trzej kosmici
    przylecieli rankiem.
    Ten w talerzu, tamten w spodku,
    trzeci leciał w dzbanku.


    Ref.

    Pierwszy – krągłe jajeczko,

    drugi – chrupka bułeczka,

    a ten trzeci, drżący, chlupiący

    jak ta kawa z mleczkiem.

     

    II.

    Trzej kosmici, trzej kosmici
    wpadli przez okienko,
    w pokoiku na stoliku
    lądowali miękko.

     

    Ref.

    Pierwszy – krągłe jajeczko…

     

    III.
    Trzej kosmici, trzej kosmici
    siedli na obrusie.
    proszą ciebie na śniadanie
    Z mamą i tatusiem!

    Ref.

    Pierwszy – krągłe jajeczko…

     


 

 

Opracowanie: szkolnastrona.pl

Sponsorzy nagród w konkursie "Szkolnastrona Roku 2014"

Robocamp Megamatma