• Odwiedziło nas: 63972 osób
  • Do końca roku: 92 dni
  • Do wakacji: 262 dni

81-198 Kosakowo

ul. Szkolna 16

Tel: (58) 679-13-21

Wtorek, 2014-09-30

Imieniny:

Geraldy, Honoriusza

Zadania wychowawcze i kształcące

Jesteś tu: » Strona główna » Przedszkole » Zadania wychowawcze i kształcące

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZE I KSZTAŁCĄCE NA MAJ -  GRUPA IV (3,4 – LATKI)

TEMATY KOMPLEKSOWE:

 

TEMATY KOMPLEKSOWE:

  1. PODAJMY SOBIE RĘCE W ZABAWIE I PIOSENCE
  2. ZABAWY W LESIE I NA ŁĄCE.
  3. ZWIERZĘTA Z RÓŻNYCH  STRON ŚWIATA.
  4. NIEDŁUGO WAKACJE.

 

•Poznajemy nowe zabawy i umiemy bawić się wspólnie.

• Poznajemy zwierzęta z różnych stron świata. Obserwacja na żywo w Zoo.

• Poznajemy nową porę roku – lato. Obserwujemy zmiany zachodzące w przyrodzie.

Uczymy się nowych piosenek i wierszyków.

•  Rozwijamy poczucie rytmu i występy publiczne.

•  Doskonalimy sprawności manualne.

• Czekają nas dwie ważne uroczystości: Dzień Dziecka, Wycieczki, teatrzyki i zakończenie roku Przedszkolnego.

 

 

 

"Po łące biega lato" (B. Leandowska, K. Kwiatkowska)

 

I.Po łące biega lato

uwija się jak bąk.

"Dzień dobry" mówi kwiatom

i pieści każdy pąk.

 

Ref: Kto chce się z latem spotkać,

niech idzie z nami tam.

Rumianek i stokrotka

pokażą drogę nam.

 

II. Pomaga lato pszczołom,

na kwiatach też się zna.

Uśmiecha się wesoło

i  w berka z wiatrem gra!

 

Ref: Kto chce się z latem spotkać ...

 

III. Gdy lato jest zmęczone,

w szałasie sobie śpi.

I we śnie gra w zielone,

bo łąka mu się śni.

 

 

 

ZADANIA WYCHOWAWCZE I KSZTAŁCĄCE NA MIESIĄC CZERWIEC

–                   GRUPA 5LATKÓW

 

Temat kompleksowy: Lubimy to samo, a każdy z nas jest inny

 

  • nazywanie ludzi różnych ras, określanie miejsca ich zamieszkania, warunków klimatycznych, w jakich żyją
  • poznawanie zwyczajów ludzi różnych ras ( ubiór, mieszkanie)
  • zwrócenie uwagi na zabawy dzieci z różnych regionów świata
  • kształtowanie postawy szanowania odrębności narodowych, etnicznych, językowych ludzi innych ras; zwrócenie uwagi na równość praw wszystkich ludzi
  • słuchanie opowiadania A. Świrszyńskiej „O wesołej Ludwiczce”
  • Zabawa ruchowa pt.”Dzieci z różnych stron świata”
  • Wykonanie pracy plastycznej pt.”Nasza grupa”

 

Temat kompleksowy: Na moim podwórku

 

  • nazywanie swojej miejscowości, poznawanie jej historii, ważniejszych instytucji, zabytkowych miejsc
  • Słuchanie wiersza L. Kerna”Nasze podwórko”
  • Wykonanie papierowej zabawki
  • Zabawy przy piosence pt.” Lato płynie do nas”
  • Słuchanie opowiadania D. Wawiłow pt.”Chcę mieć przyjaciela”
  • Zabawy z wykorzystaniem kredy na powietrzu

 

Temat kompleksowy: Poznajemy świat za pomocą zmysłów

 

  • obserwowanie w sposób pośredni i bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie
  • poznawanie właściwości piasku, gliny poprzez zabawy
  • słuchanie wierszy H. Szayerowej „Kamyk”, „Muszelka”
  • Nauka piosenki w języku francuskim
  • Rozmowy na temat wakacyjnych planów
  • Wykonanie prezentu dla koleżanki, kolegi
  • Przygotowania do zakończenia przedszkola

 

 

Co nas czeka w czerwcu:

 

Teatrzyk

Wycieczka

Uroczyste Zakończenie Roku Szkolnego

Wiersz

 

"Dziękujemy"
Dzisiaj wszyscy tu stajemy
i za wszystko dziękujemy
za te słowa, dobre miłe,
za cierpliwość ponad siłę,
za pracowite ręce

i wielkie dla nas serce!

 

 

Piosenka

 

Niech żyją wakacje,
niech żyje pole i las
I niebo, i słońce,
wolny, swobodny czas.


Pojedzie z nami piłka
i kajak, i skakanka
Będziemy grać w siatkówkę
od samiutkiego ranka.
Gorące, złote słońce
na ciemno nas opali
W srebrzystej, bystrej rzece
będziemy się kąpali.

Niech żyją wakacje,
niech żyje pole i las
I niebo, i słońce,
wolny, swobodny czas.

 

Opracowanie: szkolnastrona.pl

Sponsorzy nagród w konkursie "Szkolnastrona Roku 2012"

Mentor YDP Entelo